Naujienos

Kas padės paleisti įtampą ir atsipalaiduoti.

Pajausk savo kūną

Įtampa kūne gali ilgai tūnoti ir išlįsti net ir po didelio laiko tarpo, daug vėliau nei įvyko stresinė situacija. Tam, kad atpažintume, jog mūsų kūne tūno įtampą, pirmiausia turime sutelkti dėmesį į savo kūną. Ar mes jį iš tiesų girdime? Jei pastaruoju metu jūsų vaikai skundžiasi galvos, skrandžio ar kitais negalavimais laikas į tai atkreipti dėmesį.  Padėkime savo vaikams rasti priežastį dėl ko tai galėjo atsirasti ar kas tai sukėlė. Klausykime savo kūno.  Gal būt esant šalia naujo klasės draugo mūsų kūnas įsitempia, o atsistojus priešais klasės draugus sukasi galva. Tai signalai, į kuriuos atkreipus dėmesį, juos pamačius galime rasti ir priežastį ir sprendimą. Atsigulkite, kartu su savo vaiku, rankos šalia šonų, delnais į viršų. Kojos šiek tiek plačiau, kojų pirštai krenta į šalis. Savo mintimis patikrinkite kiekvieną savo kūno dalį: pėdas, kojų pirštus, čiurnas ir kilk iki pat viršugalvio. Skirkite dėmesio kiekvienai savo kūno daliai ir pamatykite, pajauskite kūne esančią įtampą, pamačius ją, išleiskite.

Pasikalbėk su manim

Kiekvieną dieną keliantis kartu su vaiku ir vis bandant jį skubinti susiduriame su iššūkiais. Pirmiausia norim visur spėti, tai pat norim nesipykti ir dar išvengti ryto su nerimu, pykčiu ar susierzinimu. Ką daryti? Pasikalbėkite su savo vaiku. Kaip jis jaučiasi kai skubinate jį keltis? Kaip jis siūlo išspręsti šią bėdą? Aptarkite kartu galbūt pavyktų keltis ankščiau ir turėti laiko dar pagulinėti ir po truputi pabusti. Arba keltis vėliau, tačiau iškart po pirmojo žadintuvo? Kaip jis ir jūs jaustumėtės geriau. Priimkite sprendimą kartu. Pokalbis toks stebuklingas dalykas, kuris gali ne tik sumažinti, panaikinti esamą įtampą, tačiau ir sutrukdyti atsirasti naujai įtampai. Nuoširdus pokalbis su savo vaiku, o gal ir su savo vidiniu vaiku, gali pakeisti nuostatas, nuimti nerimą ir padėti būti čia ir dabar, apsuptas paramos, supratimo bei priėmimo.

Įkvėpk ir iškvėpk

Žmonės patyrę pirmąją stresinę situaciją nustoja kvėpuoti taisyklingai. Tuo metu būname dar visai mažais vaikais. Dažniausiai pradinėje mokykloje arba darželyje. Taisyklingo kvėpavimo sustojimas daug pasako apie žmonių reakcijas išgyvenant konfliktines situacijas bei nerimą. Tam, kad padėtume atsipalaiduoti, išleisti iš kūno, minčių situaciją, stresą turime prisiminti kaip taisyklingai kvėpuoti. Kuo dažniau atliekami kvėpavimo pratimai padeda sugrįžti į natūralų kvėpavimą be jo kontroliavimo. Atkreipkite dėmesį kaip kvėpuoja jūsų vaikai. Atlikite bandymą. Paprašykite atsisėdus arba atsigulus, svarbiausia, kad būtų tiesi nugara (bet neįtempta) uždėti vieną ranką ant pilvo, kitą ant krūtinės. Keturis kartus giliai, lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite. Pastebėkite kokia ranka kyla pas vaiką, o kokia pas jus? Jei ranka esanti ant krūtinės kyla – vadinasi kvėpavimas netaisyklingas. Apatinė plaučių dalis lieka nejudinama, ji nesivalo, lieka didesnis organizmo užterštumas.  Kaip padėti sau ir savo vaikui? Atsikėlus ryte, dar gulint lovoje, sudėjus rankas ant krūtinės bei pilvo arba abi rankas ant pilvo, kvėpuoti pilvu. Ranka/rankomis spausti pilvą iškvepiant, stebėti, kad krūtinė nekiltų į viršų. Atlikti 10-20 įkvėpimų ir iškvėpimų.

Judink savo nuostabų kūną

Dienose su daugybę įspūdžių, pokyčių ir reikalavimų įsitempiame kaip stygos patys to nepastebėdami. Atsipalaiduoti galima ne tik medituojant ar kvėpuojant, galime visas įtampas išpurtyti, iššokti ar kitu aktyviu būdu jas paleisti iš savo kūno bei minčių. Visi aktyvūs sportai, pasivaikščiojimai visai šeimai gali padėti ne tik išleisti susikaupusią įtampą, tačiau ir turėti šeimoje jaukią tradiciją. Kokia muzika patinka jūsų šeimai? Įsijunkite ją, pageidautina – garsiai. Pradėkite judėti. Leiskite savo kūnui jus vesti šokio rimtu, taip kaip jums norisi ir kaip galite judėti. Šokite tol, kol jausitės pavargę, kol kūnas iš sunkaus taps lengvu. Kol visa susikaupusi įtampą riedės iš tavo kūno.

Atsipalaiduok, visada taip nebus

Kiekvienas suaugęs yra atradęs savo būdą kaip susitvarkyti su stresu, įtampą ar nerimu. Padėkime rasti tą būdą savo vaikams. Ir jei, jūs, atsipalaiduojate vaikščiodami miške, tai visai nereiškia, kad jūsų vaikas lygiai taip pat atsipalaiduos vaikščiojant miške. Tai nebūtinai bus būtent tas būdas, kuris tinka tėvams. Bandykime. Išbandykite viską kas jūsų vaikui galėtų padėti atsipalaiduoti ir leistų mėgautis šiuo gyvenimu. Gal būt vienam tai bus muzikos klausymas, kitam dainavimas, trečiam rėkimas į pagalvę ir ašaros nubraukimas, o ketvirtam žiūrėjimas į vieną tašką. Prisiminkime, kad keičiantis mums, mūsų aplinkai, keičiasi ir tie būdai, kurie anksčiau mums labai tiko.  Atsipalaiduokime ir leiskime viskam vykti.


Leave a Reply

Your email address will not be published.